GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI
Günlük eğitim akışı, öğretmenin o gün yapacağı çalışmalara düzenli bir şekilde yer verdiği genel bir plandır. Güne başlama zamanı, oyun zamanı, etkinlik zamanı ve günü değerlendirme zamanı ile beslenme ve dinlenme zamanı gibi rutin etkinlikleri içerir.
Saat 07:30' da nöbetçi öğretmenlerimiz okulumuzu açar. İlk gelen öğrencilerimiz karşılanır
Güne Başlama Zamanı
Güne başlama saati çocukların birbirlerine ve gün içinde yapılacak diğer etkinliklere uyum sağlamalarına yardımcı olur. Bu süreçte çocukların birbirleriyle ve öğretmenleriyle yüz yüze etkileşimi sağlanır.
Günün bu ilk etkinliği, çocukların gün içerisinde yapılacak etkinliklere uyumunu sağlamak amacı ile sohbet edildiği, o gün yapılacak olan etkinlikler, öğrenme merkezleri hakkında bilgi verildiği ve çocukların hangi öğrenme merkezlerinde oynayacaklarına karar verdikleri zaman aralığıdır. Bu sürecin sonunda çocuklar öğrenme merkezlerinde serbest oyuna başlarlar.
Çocukların gün içerisinde yapılacak etkinliklere uyumunu sağlamak amacı ile sohbet edilir, etkinlikler planlanır.
Serbest Zaman
Toplanma ve düzen alışkanlığı kazanma ve kahvaltıya hazırlık
Kahvaltı-Temizlik
Güne Merhaba Dansı
Tüm yaş grupları ortak alanda şarkılar eşliğinde dans ederek eğlenir.
Etkinlik Zamanı
Bu sürede Türkçe, müzik, matematik, drama, oyun, fen, hareket, okuma yazmaya hazırlık ve sanat etkinlikleri ile alan gezisinden biri veya birkaçı yapılabilir. Etkinlikler tek başına veya bütünleştirilmiş olarak planlanabilir; bireysel, küçük veya büyük grup etkinlikleri olarak uygulanabilir. O gün bu etkinliklerden hangisinin/hangilerinin yapılacağına grubun gereksinimine, belirlenen kazanımlara ve ayrılan süreye göre karar verilmelidir. Etkinlik uygulamaları sınıf içinde olduğu kadar açık havada da yapılmalıdır.
Öğle Yemeğine Hazırlık - Öğle Yemeği
Uyku saati ( 3 ve 4 yaşlar için ) ve Dinlenme Zamanı ( 5 yaşlar için )
Çocukların yaş grubuna ve gereksinimlerine göre süresi değişebilen, çocukların kendi tercih ettikleri etkinliklerle (kitap inceleme, resim yapma, dinlendirici bir müzik dinleme vb.) vakit geçirebilecekleri bir zaman aralığıdır. Gereksinim duyan çocuklar bu zaman aralığında uyuyabilirler. 3 ve 4 yaşlarda uyku saati bulunmakta olup 5 yaşlar da dinlendirici etkinliklerle devam eder.
İkindi Kahvaltısı
Serbest Zaman
Günü Değerlendirme Zamanı
Çocukların günlerini planlamaları, planladıklarını uygulamaları ve gün sonunda da yaptıklarını değerlendirdikleri zamandır. Ertesi gün yapılabilecek etkinlikler hakkında konuşulur, evde yapılacak bir çalışma, okula getirilecek bir materyal veya gidilecek bir gezi gibi konularda hatırlatma yapılır.
Eve Gidiş
İlgili hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır.
Genel Değerlendirme
Gün bittikten sonra öğretmen genel bir değerlendirme yapar. Bu değerlendirmede günü değerlendirme zamanında yapılanlar ile etkinliklerin değerlendirilmesi sonucunda elde edilenler çocuk, program ve öğretmen boyutları dikkate alınarak değerlendirilir.